[O2] Znikający płyn chłodniczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • b8tz
    Rider
    • 2011
    • 368

    [O2] Znikający płyn chłodniczy

    Spot Piwny OCP Trójmiasto 2016

    1. jago7270 - dostosuje się do terminu i miejscówki (ale początek grudnia mi pasuje)
    2. mirek_p11 - dostosuje się do terminu i miejscówki ( nie pasuje tylko 2,3 grudnia )
    3. spj - dostosuje się do terminu i miejscówki (chociaż Karczma Gdyńska brzmi spoko)
    4. marbab - jeśli nigdzie nie wyjadę to każdy termin
    5. cbool10 - na razie nie ma przeciwskazań
    6. Djfruwel - dostosuje się do terminu i miejscówki
    7. piotrex - dostosuję się
    8. mrfazi - dostosuje się do terminu i miejscówki
    9. 4tech - również się dostosuję (najchętniej 26,11 sobota)
    10. klarus i befana
    11. krzynol + sąsiad
  • gradek
    RS
    • 2010
    • 12879
    • Superb III (3V3)

    #2
    [O2] Znikający płyn chłodniczy

    Witam,
    Trapi mnie ubytek płynu chłodniczego w mojej O2.
    Silnik pali bez problemów, nie kopci, nie ma masła pod korkiem, a płyn gdzieś ucieka.
    Widoczna plama na prawej podłużnicy. Korek zbiorniczka wymieniony na sprawną używkę.
    Co jakiś czas pojawi się kontrolka
    Po dolaniu wody czasami mogę jeździć tydzień, a niekiedy na drugi, trzeci dzień trzeba znowu dolać.
    Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Czy winą może być głowica? Przebieg auta licznikowe 252kkm.

    Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
    Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
    Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

    Komentarz

    • Wojtenio
      L&K
      • 2012
      • 1094
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Do sprawdzenia chłodnica , połączenie węży no i oczywiście pompa płynu . Idź po nitce do kłębka skoro widać wyciek na podłużnicy to jest gdzieś nieszczelność i musi gdzieś właśnie na nią kapać .

      Komentarz

      • demmsi
        Elegance
        • 2011
        • 966
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        gradek, nie prorokuj sobie od razu głowicy. Zaczyna się szukanie od najbardziej elementarnych elementów - chłodnica, węże...

        Komentarz

        • mirekm71
          Ambiente
          • 2014
          • 143

          #5
          Jesli nie cieknie to glowica. Jesli nie ma oleju w zbiorniczku ani nie czuc oleju glikolem to trzeba przeprowadzic test. Jedziesz do mechanika, zaklada takie urzadzonko z niebieskim plynem i odpalasz silnik. Jesli jak u mnie zrobi sie zielony to znaczy, ze w plynie jest co2 a uszczelka do wymiany. W moim mpi poleciala przy 135tys przebiegu i jezdzilem tak przez 20tys dolewajac co 5tys km 0,5l plynu. Teraz zrobilem 2tys i cos tam ubylo ale nie wiem czy jeszcze sie nie odpowietrzyl a moze juz sie ustabilizowalo? Zobaczymy.

          Edit. Nie uwaznie czytalem. Masz plame czyli wycieka. Najpierw likwidujesz wyciek a pozniej szukasz nastepnych przyczyn.

          Komentarz

          • xcracer
            Elegance
            • 2014
            • 851
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Skoro na podłużnicy widać plamę sam sobie odpowiedziałeś na pytanie gdzie szukać. Głowicę zostaw w spokoju, nią możesz się zainteresować na końcu kiedy nie będziesz w stanie nigdzie zlokalizować wycieku
            Moja FLka:

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

            Komentarz

            • Wojti2
              Ambiente
              • 2015
              • 124

              #7
              Sprawdź pompę wody. To częsta przyczyna wycieków w O2.
              Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
              Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
              Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
              Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
              Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest

              Komentarz

              • gradek
                RS
                • 2010
                • 12879
                • Superb III (3V3)

                #8
                Chyba zacznę od przeglądu przewodów w okolicy zbiorniczka płynu i chłodnicy, choć ona była wymieniana po stłuczce, ale zainstalowana używka. Nie twierdzę, że nie mogła się rozcieć.

                Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                Komentarz

                • rgking
                  Classic
                  • 2014
                  • 24

                  #9
                  Miałem podobny problem lecz u mnie płynu nie ubywalo dużo,wystarczyło dolać dużą łyżkę płynu i gaslo..problem szczególnie pojawiał się po szybkiej trasie.
                  wyciagnalem czujnik poziomu płynu ze zbiornika wyrównawczego przeczyscielem go papierem ściernym i problem się nie pojawił ponownie. W wcześniej wlewalem płynu pod kreskę max a teraz mam dokładnie w połowie skali i od 5000km wszystko ok płynu nie ubywa

                  Oczywiście mechanik w serwisie skody Pilchta juz zakładał najgorsze miałem szykować się na remont silnika i minimum 3000zl...a wyszło jak zwykle
                  Moje auto http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...82946&start=25

                  Komentarz

                  • eaglemirek
                    RS
                    • 2010
                    • 14107
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Wojti2
                    Sprawdź pompę wody. To częsta przyczyna wycieków w O2.
                    Potwierdzam :!: Ja wymieniłem w maju na Hepu :!: Ubywało na zimnym silniku i to niewiele :!:



                    CB Harry II ASC + Triflex

                    Pozdrawiam Mirek!!

                    Komentarz

                    • pawel_m8110
                      Classic
                      • 2014
                      • 33
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Wyciek chybcia chłodziwa

                      Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Inny silnik bo BXE :/
                      Zauważyłem nieznaczny ubytek płynu chłodzącgo. Od października ubyło gdzieś z 1 cm w zbiorniczku. Zdjąłem więc osłonę i poszukałem wycieku. Wygląda mi to na 2 różne drobne wycieki ale proszę o pomoc.
                      Proszę o wyjaśnienie co to za elementy w okolicach wycieku. Jestem kompletnym laikiem. Z prawej strony plastikowy element to pewnie jakiś czujnik powiązany z wałkiem rozrządu jego przylegająca do silnika część jest jakby wilgotna od oleju.
                      Poniżej z bardziej z lewej zawilgocenie jest jasne jakby płyn chłodniczy. Najwięcej okolicach wlotu jakiejś rurki wchodzącej do bloku silnika (komory spalania? co to jest?)
                      Poniżej zdjęcia





                      1. Przejmować się?
                      2. Działać coś?

                      Komentarz

                      • rurka07
                        Drive
                        • 2014
                        • 87

                        #12
                        umyj i obserwoj tam plyn raczej nigdy nie cieknie wygloda na uszczelke pokrywy lub wacum nie panikowal bym powodzenia

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Przeniesione z innego tematu...

                          Zamieszczone przez Funfel83
                          Witam wszystkich forumowiczów.
                          Jestem posiadaczem Skody Octavii 1.4 TSI 122km. Mam problem ze zdiagnozowaniem przyczyny ubytku płynu chłodniczego. Mechanik sprawdził szczelność chłodnic, sprawdził obecność spalin w zbiorniku wyrównawczych oraz wymienił zbiornik wraz z nakrętką i niestety ubytek nadal występuje. Znacznie więcej ubywa przy szybkiej jeździe (trasa Łódź-Warszawa trasa A2 przy 160 km/h ubyl cały zbiornik). Przeczytałem też że może to być problem z nagrzewnicą ale jedynym objawem jest co jakis czas chłodny powiem powietrza podczas jazdy, bo brak jest mokrych śladów na dywanikach...
                          Może chociaż mozecie polecić jakiegos dobrego mechanika z Łodzi...

                          Zamieszczone przez djtomi2
                          Gdyby ci uciekał płyn przez nagrzewnice zapewne parowałaby ci szyba.
                          Może ci jeszcze uciekać przez pompę. Jak jest to mały ubytek to też nie będzie widać, bo zanim skapnie na dół, to wyparuje pod wpływem ciepła silnika.
                          Zobacz czy nie ma śladów po płynie w okolicy pompy.
                          Pozdrawiam.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • Funfel83
                            Classic
                            • 2016
                            • 4

                            #14
                            Pompe wymieniłem rok temu, ale sprawdzę...
                            Chociaż powiem Ci że szyby troche paruja...szczegolnie tylna...ale dywaniki suche...

                            Komentarz

                            • djtomi2
                              Rider
                              • 2010
                              • 252
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              Przy nieszczelności nagrzewnicy paruje przednia i do tego zazwyczaj da się wyczuć specyficzny zapach podgrzanego płynu chłodniczego.
                              Parowanie tylnej zrzuć na razie na karb wszechobecnej wilgoci związanej z zimą.
                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • Funfel83
                                Classic
                                • 2016
                                • 4

                                #16
                                Popatrzylem troche i faktycznie możliwe,że kapie z pompy...od kilku dni doszło jeszcze duszenie sie silnika przy odpalaniu, musze dać dobrze w gaz żeby się rozkrecił...wydaje mi sie tez jest dym z rury jest wtedy bardziej "bielszy"...

                                [ Dodano: Pon 01 Lut, 16 14:53 ]
                                Właśnie wyjeżdżam z serwisu Skody....wyrok uszczelka pod głowicą (pomimi negatywnego test na obecność CO2 w zbiorniczku wyrównawczym)

                                Komentarz

                                • bogdancbr
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 36

                                  #17
                                  Witam nie chce się wymądrzać ale jak miałem takie objawy w zeszłym roku jesieniom przy przebiegu 140 tys to musiałem zmienić głowice (stara była pęknięta między zaworami wydechowymi), auto jeżdziło jak zawsze świetnie ,lecz ubywało płynu chłodzącego .Koszt nowej głowicy kompletnej z zaworami 2500 całkowity koszt naprawy przeszło 4000 pech . octavia 2 2.0 FL BKD DSG L&K. 2009
                                  Octavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K

                                  Komentarz

                                  • Funfel83
                                    Classic
                                    • 2016
                                    • 4

                                    #18
                                    Ubywajacy płyn to byla jedyny objaw? U mnie teraz pojawił sie problem z porannym odpalaniem...jak nie dodam mu na początku mocno gazu to strasznie sie dusi a z rury leci czarny śmierdzący dym....

                                    Komentarz

                                    • eaglemirek
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 14107
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Funfel83, A jaki ty masz silnik w tej swojej O2 :?: bo piszesz że CHPA a on jest w O3



                                      CB Harry II ASC + Triflex

                                      Pozdrawiam Mirek!!

                                      Komentarz

                                      • bogdancbr
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 36

                                        #20
                                        Witam, tak jedyny objaw u mnie to był ubywający płyn , auto paliło jak zawsze świetnie nie kopciło na biało . Miałem nadzieje że to uszczelka pod głowica ale jednak był większy pech , ten problem występuje w tych silnikach.
                                        Octavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K

                                        Komentarz

                                        • andrzej1962
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1306
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                          #21
                                          IMO kolejny powielony temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...9388&start=150

                                          Komentarz

                                          • eaglemirek
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 14107
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            andrzej1962, i tak i nie bo tu jest OII a tam OIII



                                            CB Harry II ASC + Triflex

                                            Pozdrawiam Mirek!!

                                            Komentarz

                                            • andrzej1962
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1306
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                              #23
                                              Ok niem zwróciłem uwagi, ale może znajda sie punkty zbiezne? :lol:

                                              Komentarz

                                              • Funfel83
                                                Classic
                                                • 2016
                                                • 4

                                                #24
                                                Zamieszczone przez eaglemirek
                                                Funfel83, A jaki ty masz silnik w tej swojej O2 :?: bo piszesz że CHPA a on jest w O3
                                                Masz rację....już zmieniam...

                                                [ Dodano: Czw 04 Lut, 16 15:35 ]
                                                Słuchajcie....niby sytuacja sie rozwiązała a jednak po rozebraniu silnika przez mechanika okazało sie,że uszkodzona jest turbina...w ukladzie "za nią" pojawiają się krople płynu chłodniczego...nowa kosztuje w aso 4300...znalazłem tez regenerowane za ok. 1000, myślicie,że regenerowana będzie ok...a może znacie jakieś miejsce gdzie można kupić w dobrej cenie...?

                                                Komentarz

                                                Pracuję...