Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Znikający płyn chłodniczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Znikający płyn chłodniczy

    Spot Piwny OCP Trójmiasto 2016

    1. jago7270 - dostosuje się do terminu i miejscówki (ale początek grudnia mi pasuje)
    2. mirek_p11 - dostosuje się do terminu i miejscówki ( nie pasuje tylko 2,3 grudnia )
    3. spj - dostosuje się do terminu i miejscówki (chociaż Karczma Gdyńska brzmi spoko)
    4. marbab - jeśli nigdzie nie wyjadę to każdy termin
    5. cbool10 - na razie nie ma przeciwskazań
    6. Djfruwel - dostosuje się do terminu i miejscówki
    7. piotrex - dostosuję się
    8. mrfazi - dostosuje się do terminu i miejscówki
    9. 4tech - również się dostosuję (najchętniej 26,11 sobota)
    10. klarus i befana
    11. krzynol + sąsiad

  • #2
    [O2] Znikający płyn chłodniczy

    Witam,
    Trapi mnie ubytek płynu chłodniczego w mojej O2.
    Silnik pali bez problemów, nie kopci, nie ma masła pod korkiem, a płyn gdzieś ucieka.
    Widoczna plama na prawej podłużnicy. Korek zbiorniczka wymieniony na sprawną używkę.
    Co jakiś czas pojawi się kontrolka ]"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
    Po dolaniu wody czasami mogę jeździć tydzień, a niekiedy na drugi, trzeci dzień trzeba znowu dolać.
    Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Czy winą może być głowica? Przebieg auta licznikowe 252kkm.

    Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
    Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
    Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

    Komentarz


    • #3
      Do sprawdzenia chłodnica , połączenie węży no i oczywiście pompa płynu . Idź po nitce do kłębka skoro widać wyciek na podłużnicy to jest gdzieś nieszczelność i musi gdzieś właśnie na nią kapać .

      Komentarz


      • #4
        gradek, nie prorokuj sobie od razu głowicy. Zaczyna się szukanie od najbardziej elementarnych elementów - chłodnica, węże...

        Komentarz


        • #5
          Jesli nie cieknie to glowica. Jesli nie ma oleju w zbiorniczku ani nie czuc oleju glikolem to trzeba przeprowadzic test. Jedziesz do mechanika, zaklada takie urzadzonko z niebieskim plynem i odpalasz silnik. Jesli jak u mnie zrobi sie zielony to znaczy, ze w plynie jest co2 a uszczelka do wymiany. W moim mpi poleciala przy 135tys przebiegu i jezdzilem tak przez 20tys dolewajac co 5tys km 0,5l plynu. Teraz zrobilem 2tys i cos tam ubylo ale nie wiem czy jeszcze sie nie odpowietrzyl a moze juz sie ustabilizowalo? Zobaczymy.

          Edit. Nie uwaznie czytalem. Masz plame czyli wycieka. Najpierw likwidujesz wyciek a pozniej szukasz nastepnych przyczyn.

          Komentarz


          • #6
            Skoro na podłużnicy widać plamę sam sobie odpowiedziałeś na pytanie gdzie szukać. Głowicę zostaw w spokoju, nią możesz się zainteresować na końcu kiedy nie będziesz w stanie nigdzie zlokalizować wycieku
            Moja FLka:

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

            Komentarz


            • #7
              Sprawdź pompę wody. To częsta przyczyna wycieków w O2.
              Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
              Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
              Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
              Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
              Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest

              Komentarz


              • #8
                Chyba zacznę od przeglądu przewodów w okolicy zbiorniczka płynu i chłodnicy, choć ona była wymieniana po stłuczce, ale zainstalowana używka. Nie twierdzę, że nie mogła się rozcieć.

                Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                Komentarz


                • #9
                  Miałem podobny problem lecz u mnie płynu nie ubywalo dużo,wystarczyło dolać dużą łyżkę płynu i gaslo..problem szczególnie pojawiał się po szybkiej trasie.
                  wyciagnalem czujnik poziomu płynu ze zbiornika wyrównawczego przeczyscielem go papierem ściernym i problem się nie pojawił ponownie. W wcześniej wlewalem płynu pod kreskę max a teraz mam dokładnie w połowie skali i od 5000km wszystko ok płynu nie ubywa

                  Oczywiście mechanik w serwisie skody Pilchta juz zakładał najgorsze miałem szykować się na remont silnika i minimum 3000zl...a wyszło jak zwykle
                  Moje auto http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...82946&start=25

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Wojti2
                    Sprawdź pompę wody. To częsta przyczyna wycieków w O2.
                    Potwierdzam :!: Ja wymieniłem w maju na Hepu :!: Ubywało na zimnym silniku i to niewiele :!:



                    CB Harry II ASC + Triflex

                    Pozdrawiam Mirek!!

                    Komentarz


                    • #11
                      Wyciek chybcia chłodziwa

                      Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Inny silnik bo BXE :/
                      Zauważyłem nieznaczny ubytek płynu chłodzącgo. Od października ubyło gdzieś z 1 cm w zbiorniczku. Zdjąłem więc osłonę i poszukałem wycieku. Wygląda mi to na 2 różne drobne wycieki ale proszę o pomoc.
                      Proszę o wyjaśnienie co to za elementy w okolicach wycieku. Jestem kompletnym laikiem. Z prawej strony plastikowy element to pewnie jakiś czujnik powiązany z wałkiem rozrządu jego przylegająca do silnika część jest jakby wilgotna od oleju.
                      Poniżej z bardziej z lewej zawilgocenie jest jasne jakby płyn chłodniczy. Najwięcej okolicach wlotu jakiejś rurki wchodzącej do bloku silnika (komory spalania? co to jest?)
                      Poniżej zdjęcia
                      Nie można odnaleźć strony
                      Nie można odnaleźć strony
                      Nie można odnaleźć strony
                      Nie można odnaleźć strony

                      1. Przejmować się?
                      2. Działać coś?

                      Komentarz


                      • #12
                        umyj i obserwoj tam plyn raczej nigdy nie cieknie wygloda na uszczelke pokrywy lub wacum nie panikowal bym powodzenia

                        Komentarz


                        • #13
                          Przeniesione z innego tematu...

                          Zamieszczone przez Funfel83
                          Witam wszystkich forumowiczów.
                          Jestem posiadaczem Skody Octavii 1.4 TSI 122km. Mam problem ze zdiagnozowaniem przyczyny ubytku płynu chłodniczego. Mechanik sprawdził szczelność chłodnic, sprawdził obecność spalin w zbiorniku wyrównawczych oraz wymienił zbiornik wraz z nakrętką i niestety ubytek nadal występuje. Znacznie więcej ubywa przy szybkiej jeździe (trasa Łódź-Warszawa trasa A2 przy 160 km/h ubyl cały zbiornik). Przeczytałem też że może to być problem z nagrzewnicą ale jedynym objawem jest co jakis czas chłodny powiem powietrza podczas jazdy, bo brak jest mokrych śladów na dywanikach...
                          Może chociaż mozecie polecić jakiegos dobrego mechanika z Łodzi...

                          Zamieszczone przez djtomi2
                          Gdyby ci uciekał płyn przez nagrzewnice zapewne parowałaby ci szyba.
                          Może ci jeszcze uciekać przez pompę. Jak jest to mały ubytek to też nie będzie widać, bo zanim skapnie na dół, to wyparuje pod wpływem ciepła silnika.
                          Zobacz czy nie ma śladów po płynie w okolicy pompy.
                          Pozdrawiam.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz


                          • #14
                            Pompe wymieniłem rok temu, ale sprawdzę...
                            Chociaż powiem Ci że szyby troche paruja...szczegolnie tylna...ale dywaniki suche...

                            Komentarz


                            • #15
                              Przy nieszczelności nagrzewnicy paruje przednia i do tego zazwyczaj da się wyczuć specyficzny zapach podgrzanego płynu chłodniczego.
                              Parowanie tylnej zrzuć na razie na karb wszechobecnej wilgoci związanej z zimą.
                              Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • #16
                                Popatrzylem troche i faktycznie możliwe,że kapie z pompy...od kilku dni doszło jeszcze duszenie sie silnika przy odpalaniu, musze dać dobrze w gaz żeby się rozkrecił...wydaje mi sie tez jest dym z rury jest wtedy bardziej "bielszy"...

                                [ Dodano: Pon 01 Lut, 16 14:53 ]
                                Właśnie wyjeżdżam z serwisu Skody....wyrok uszczelka pod głowicą (pomimi negatywnego test na obecność CO2 w zbiorniczku wyrównawczym)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam nie chce się wymądrzać ale jak miałem takie objawy w zeszłym roku jesieniom przy przebiegu 140 tys to musiałem zmienić głowice (stara była pęknięta między zaworami wydechowymi), auto jeżdziło jak zawsze świetnie ,lecz ubywało płynu chłodzącego .Koszt nowej głowicy kompletnej z zaworami 2500 całkowity koszt naprawy przeszło 4000 pech . octavia 2 2.0 FL BKD DSG L&K. 2009
                                  Octavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ubywajacy płyn to byla jedyny objaw? U mnie teraz pojawił sie problem z porannym odpalaniem...jak nie dodam mu na początku mocno gazu to strasznie sie dusi a z rury leci czarny śmierdzący dym....

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Funfel83, A jaki ty masz silnik w tej swojej O2 :?: bo piszesz że CHPA a on jest w O3



                                      CB Harry II ASC + Triflex

                                      Pozdrawiam Mirek!!

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam, tak jedyny objaw u mnie to był ubywający płyn , auto paliło jak zawsze świetnie nie kopciło na biało . Miałem nadzieje że to uszczelka pod głowica ale jednak był większy pech , ten problem występuje w tych silnikach.
                                        Octavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          IMO kolejny powielony temat Forum - Octavia Club Polska

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            andrzej1962, i tak i nie bo tu jest OII a tam OIII



                                            CB Harry II ASC + Triflex

                                            Pozdrawiam Mirek!!

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ok niem zwróciłem uwagi, ale może znajda sie punkty zbiezne? :lol:

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez eaglemirek
                                                Funfel83, A jaki ty masz silnik w tej swojej O2 :?: bo piszesz że CHPA a on jest w O3
                                                Masz rację....już zmieniam...

                                                [ Dodano: Czw 04 Lut, 16 15:35 ]
                                                Słuchajcie....niby sytuacja sie rozwiązała a jednak po rozebraniu silnika przez mechanika okazało sie,że uszkodzona jest turbina...w ukladzie "za nią" pojawiają się krople płynu chłodniczego...nowa kosztuje w aso 4300...znalazłem tez regenerowane za ok. 1000, myślicie,że regenerowana będzie ok...a może znacie jakieś miejsce gdzie można kupić w dobrej cenie...?

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X